Ramla av

2011-04-04, 23:41:08 / Kategori: Elins inlägg
Hej sitter just nu ny duschad och berbäddad i min säng, mys! :)
I dag har jag inte ridit då det är måndag allstå inte min dag ( klicka på länken och du kommer till min inlägg där jag berättat om mina dagar: http://stallje.blogg.se/2011/march/langesen.html#comment ).
Jag har varit hemma och tråkat mig i en massa plugga. Usch vad jag är trött på skolan nu. Har liksom ingen ork kvar till att plugga eller något. Kan inte sommarlovet komma nu?
Tänkte att jag kunde ta och berätta om hur det gick till när jag ramlade av första och andra gången ;)
Jag var uppe i Jämtland och var ute på min förmiddags ridtur på Blanken ( en nordsvensk som förut gått i travet)
En blöt kille då det just regnat och jag inte har någon bättre bild på denna datorn ( min gamla).
I alla fall det var än lååång grus väg så jag fattade galopp och han galoppera super fort då tävlingsinstinkten sitter i honom. Vid väg kanten står det en traktor pakerad och jag försöker verkligen sakta av men han brydde sig inte om mig och helt plötsligt tvärnitade han och jag flög över halsen på honom och in i traktorn ;) Haha snyggt va?
Men det var bara upp igen och lugna ner honom, tvingade honom att skritta och bara ta några få travsteg iblan och snabbt avbrått till skitt igen i ca 40 minuter efter det. Han blev fin och lugn av det men nästa ridtur var det samma makt kamp igen ;)
I alla fall, samma dag fast på eftemiddagen hoppade jag terräng hinder på Claudia, en D-poony. Vi hoppade ett hinder på kanske 60 cm. Allt gick jätte bra tills hon blev rädd för något och jag som redan ahde ont hade ingen chans att sitta kvar, utan rullade iväg och ner för ett typ stup. haha inte stup men typ brant? Haha inte jätte lång eller brant men fort gick det ;) backen var egentligen inte så nära hindret som det låter men jag fick liksom fart och rullade hela backen ner, så det blev som ett jätte långt fall och jag blev tyvärr lite hopprädd efter det. Men nu nio månade senare är det nästan helt borta :)
Här kommer lite bilder på Claudia:
Hihi sjukt fult sitter jag....
Visst är hon sjukt söt? Saknar henne enormt! Hon var nästan som en hund till mig då hon gick efter mig hela tiden! Får se om jag ska dit i sommar eller inte men jag hoppas det för saknaden är jus stor <3

Anonym

hur många gånger har du ramlat av? (=



2011-04-07, 10:58:23



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?