Öppna/Sluta

2011-03-15, 21:10:55 / Kategori: Alexandras inlägg
Hej alla barn! :) Idag åkte jag då till ridhus, i förhoppning om att äntligen få rida, eftersom att jag var sjuk förra veckan. Vart helt inställd på att få reda på vilken häst jag skulle få och allt. Så kommer man dit.. stallet är lite halvtomt sådär.. och så kollar man listan, vet du vilken häst man fått?

"TEORI"

och den hästen hade då alla :) Med andra ord så var det ingen ridning, utan vi hade teori. Och även om jag var hur inställd som helst på att rida, så var det inte så farligt. Min ridlärare red istället och visade oss hur det såg ut när man gjorde riktiga öppna och sluta, för det var ju lite mer komplicerat än att hästens fram eller bakdel bara skulle gå lite innanför spåret. Jag vet att de flesta kanske redan visste detta, men det skadar ju inte att upprepas, eller hur? :) 

Det var iallafall väldigt intressant att se att hästens ben faktiskt gick i tre "spår". Sen så skulle vi kolla hur hästen ser ut när den går i form och hur man märker det, det var väldigt kul och intressant faktiskt!

Det var tydligen väldigt svårt att veta om hästen faktiskt gick i öppna eller sluta om man inte är så van vid det, eller har övat så väldigt mycket. Men om du/ni har speglar i erat ridhus så kan det underlätta! :)

Och i morgon så hänger man med Elin till stallet igen! Ska bli jättekul :)

Kram på er alla!






KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?