Min lilla rymling...

2011-03-16, 21:35:35 / Kategori: Elins inlägg
Min farmor och farfar var snälla idag och körde ut mig och Alexandra till stallet :) i typ 3 km/h...haha nej nu ska jag inte vara taskigt dom är så gulliga min farmor och farfar :)
När vi kom fram till stallet var min kusin och hennes familj där och kollade lite på honom sen drog alla andra.
jag började med att rida på en grusväg som leder till en äng. På grusvägen travade och galopperade jag lite medans Alexandra gick jämte/bakom. Sen kom vi fram till en äng där jag red en liten stund och jobbade honom i skritten innan jag och Alex bytte så att hon fick rida lite :)
Vi har en stalldörr som är väldigt svår att stänga innefrån och självklart är det den dörren jag nästan alltid använder mig av, borde nog använda den andra ;) i alla fall jag brydde mig inte om att stänga den ordentlig utan började ta av Bizett hans grejer. Han brukar ALDRIG stå uppbunden utan bara stå stilla i stallgången men idag var det tydligen väldigt kul att sticka...
Så med tränset på drog han iväg över bildvägen bort mot den ena hagan där Brilliant stod och betade. I ändast träns flög han över åkrarna och bilvägarna. fy man får sån skreckupplevelse, trodde verkligen han skulle dö eller något :O Han stoppade runt fyra bilar vid olika tillfällen då han galopperade runt på vägen.
Av fasa släppte jag allt jag hade i händerna och skrek till Alex:
''hämta havre!!'' Haha hon trodde jag sa hämta: '' hämta hö'' så jag rusar efter Bizett och Alexandra hämtar hö ;) Haha vilket inte funkade hahaha så jag rusade ner och hämtade havre och då äntligen kom han tillbaka.
Han förstörde verkligen en åker... usch vad dåligt jag mådde då!
Han är inte skadad eller så men jag får alltid för mig att han haltar bara för att jag inte vill att han ska det ;) men Lena kom ut och kollade sen åkte vi hem :)
Glömde kameran därför får ni inga nya bilder, men ska antagligen till ridhus i morgon med mamma så då kommer det bilder! :)
Blir en mongobild på oss istället :)



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?