Allergier

2011-03-08, 21:57:52 / Kategori: Elins inlägg
Hej, jag tänkte berätta lite om mina allergier. Sen 3 år tillbaka har jag varit allergisk mot pälsdjur, alla förutom hästar. Det är inte bara pälsdjur jag inte tål utan även pollen, alla gräs och träsorter, kvalster, dam och mera. Jag vet egentligen inte riktigt allt jag är allergiskt mot (mamma och sjukhuset vet men inte jag) för när jag fick reda på mina allergier hade jag en hund. Han är verkligen allt för mig. Jag hade en väldigt svår period just då och hade bara honom att vända mig till. Men et ni jag har alltid haft sånt flyt i mitt liv att jag var tvungen till att lämna bort min ängel.




Min lilla kille <3

Quentin som han heter bor nu hos min farmor och farfar där han har det väligt bra. Dom har ju ingen annan hemma än honom att pyssla om så han får väldigt stor uppmärksamhet :)
I början var det riktigt svårt att lämna bort honom men efter ett tag blev det bättre. Jag saknar honom jämt och tänker ofta på honom men hålet är inte alls lika stort längre.
Han var verkligen som en svans efter mig vart jag än gick :) Åh han är så himmla underbar och har verkligen en väldigt stor personlighet. Älskar mitt bus :)

På grund av mina allergier och astma vet jag egentligen inte hur smart  det är att jag är i stallet, men jag klara inte av att leva utan djur och är därför i stallet. Självklat även för att jag älskar hästar och känslan.
Mot pollen allergier kan man ta sprutor i tre år för att det förhoppningsvis ska bli bättre, kanske även bra? Så det är precis vad jag gör. Försvinner min pollenallergi kommer jag klara av  stallmiljön bättre , eller ja jag märker aldrig av det själv men tydligen gör min kropp det?

Sprutorna tar jag en i varje arm. I början var jag där en gång i veckan och tog dom och hela tiden ökar dem avståndet mellan sprutorna ( inte efter varje gång utan efter några gånger) så nu är jag uppe i en och en halv måndas avstånd mellan varje spruta :)
Dem dagar jag tar mina sprutor får jag inte anstänga mig eller utsätta mig för det jag är allergisk mot, på HELA dagen. Därför missar jag ibland stalldagar. Och självklart ska det alltid vara dem dagarna man är som mest ridsugen ;)

Är det någon som vill veta något mer är det bara till att fråga :)

Haha va jag skulle komma fram till är att jag inte varit i stallet idag p.g.a mina sprutor :(

puss!





Ni får se en bild av mig idag istället :)














KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?