Elin Hammarström

2011-02-07, 22:30:10 / Kategori: Elins inlägg
Hej jag heter Elin Hammarström och är 15 år (född 1995). När jag var liten var alltid hund intresset störst men när jag började i sexan och hängde med en kompis till stallet slutade det med att även hästintresset ökade ENORMT.
Jag började rida på Kvarnagården som är Varbergs ridskola. Jag började som tolvåring (är man tolv i när sexan börjar om man fyller år i september? Haha!). Jag fick då börja i en grupp med mycket yngre tjejer och heeela vägen från grunden, kommer ihåg att jag kände mig stor och klumpig men hade man bara suttit på en häst och som mest travat tidigare är grunden en bra start! Red i en nybörjargrupp i ett halvår och sen bara jag flög genom grupperna haha typ en till två månader i varje, kanske lite mer. Nu har jag ridit i fyra och ett halvt år och går i märke 4 (vilket kanske inte säger så mycket för alla).
Jag kämpade för att bli mycket bättre och det ger verkligen resultat om man vill, jag har förändrat mycket genom bara någon månad ibland :)
Jag vill ha något mer än bara rida på ridskolan så jag och pappa var och kollade på en massa olika sköt/sommar hästar men det var alltid något som gick snett, skada, såldes, dog... osv.
För två somrar sen var jag och min familj i Jämtland på våra släktingars ställe där det finns hästar och red. Min föräldrar rider faktiskt ibland när dom får chansen! Haha as kul tycker jag :D I alla fall mamma hände då med mig på fart fyllda ridturer varje dag i en vecka, otroligt kul! :)
Haha inte alls världens finaste bild och Blanken (nordsvensken) var nog lite uppe i varv om jag minns rätt ;)
Då fanns det tre hästar där,
Nordsvensken Blanken:
(vet inte vad som hänt men bilderna har blivit små på min dator, och ja nu är den i miniatyr storlek så att man får klicka på bilden för att se den större, men dom är ändå små).
Mustangen Geronimo (Garro):
Shettisen Happy:
Sen så var jag där i somras också och då fanns även Welsh coben Claudia:
Tycker verkligen om dem hästarna :)
Den 10 oktober 2010 fick jag komma och rida hos pappas kompis fru Lena Ericson.
Där träffade jag Bizett för första gången :)
Blev sjukt kär i honom redan då och började efter det sköta honom :')
Bild från första gången jag red honom:
Nu har jag skött honom sen i oktober och kan absolut inte tänka mig att skiljas från sötnosen!
Lena har köpt en till häst Guldlock (Berlic) som är inom inridning och Bizzen ska ut på foder och jag KANSKE ska ta honom. Det är mycket mina föräldrar vill diskutera kring ämnet, om vi har råd eller inte och bla bla... men jag hoppas ABSOLUT på det bästa! :D Haha
Får väl köra en sådan som Josse gjorde:
namn; Bizett 
ålder; född 1998 alltså 13.
färg; Brun
ras; Svenskt Halvblod 
hög; mellan 158-160 haha vi är inte riktigt säkra ;)

Vill ni veta något mer är det bara att fråga och jag svarar! :)
Nu måste jag sova för det är nationella i morgon och man får ITNE komma försent, usch jobbigt...

slänger snabbt in en bild på mig också! :)

ps. Jag jobbar på designen den blir bättre tror jag :D





KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?