Förlåt för ingen uppdatering igår.

2011-04-04, 09:18:30 / Kategori: Elins inlägg
Uppdateringen var sjukt dåligt från min sida i går, eller inte bra från min.. *host*
Haha men igår orkade jag inte blogga efter stallet för jag mådde inte bra. Ont i huvudet och så ''/
Får väl ta och berätta om min två senaste ridpass:

Lördag:

Min kära farmor och farfar körde ut mig till stallet och hade vovven med sig :) Dom var så gulliga att dom hjälpte mig att mocka :D Men jag slarvmockade i lördags eftersom jag kände mig så stressad annars (om jag har tid) kan jag stå och mocka i evigheter, varje plutt måste ju bort ;) Jag är inte lika noga när jag mockar i halm (som vi hade förut) för då ser man inte varje plutt lika lätt men i spån... fy jag får panik :O
Mamma brukar klaga på att jag inte är rädd för att städa eller fixa i stallet, men mitt rum eller annat i hemmet är ju hemskt att ta hand om? :) Håller ni inte med mig? Fixa och mysa i stallet är bättre än mycket annat! :)

Tillslut tog jag in skitgrisen och borstade snabbt av honom. Det är också något jag helst i stressar med då min babe måste vara ren överallt, särskilt där någon rem eller sadel ska skitta. Jag vill absolut inte ha skav, vilket han får ända av täcket, men finns inget jag kan göra mot det då han får det av alla täcken.

I stress slänger jag mig upp i sadeln och börjar rida, men i traven och galoppen var det något som kändes konstiga, foten kom liksom helt fel i stygbyglen. Nyfiket kollade jag ner och så att jag red i min vanliga skor som bara ville fastna med sulan i övredelen av stigbygen HELA tiden. Fy vad störigt det var!
Men jag hade inte heller den turen att jag hade en snäll häst, han har verkligen vår känslor just nu så det var bocksprång och slängningar åt höger och vänster hela tiden ;) Kvar satt jag i alla fall och gör nästan alltid, då jag bara åkt av två gånger på fyra och ett halft år, och det var under samma dag! Haha det kan jag berätta lite om hemma sen (just nu är jag i skolan).

Söndag:

Igår fick hästna vara nakna ute och var därför sjukt smuttsiga! Haha golvet hade verkligen ett lager på 1-2 cm tjockt lager med damm och päls på golvet efter båda hästarna ;) Jag som då har dammallergi fick det lite jobbigt men faktiskt inte så farligt, och konstigt nog reagerade jag inte på dammet från Bizett utan bara dammet från Brilliant? :s
I alla fall ridturen gick bra då han var på allerten och mjuk :) men i galoppen kan man väl inte låta bli att bocka lite åtminstonde? :) haha gullet :*

Nej nu måste jag göra mitt NO arbete om någon sjukdom, TRÅKIGT!



Haha får bli en ful bild som redan är visad då jag sitter i skolan.
Jag måste verkligen börja ta med mig kameran mer till stallet igen. Har varit väldigt dåligt med det!


Anonym

Fin häst, hur går det honom? :)



2011-04-04, 09:32:09

Elin

Tack!

Det går väl hyfsat men han är ganska svår att rida, men det går frammåt :)



2011-04-04, 09:34:59 URL: http://stallje.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?